Alleen het vliegtuig in - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu Alleen het vliegtuig in - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu

Alleen het vliegtuig in

Door: saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 1, Alleen het vliegtuig in.

En dan is het zover, na een aantal maanden van voorbereidingen is de tijd aangebroken dat ik voor 5 weken afscheid ga nemen van de dierbare mensen om mij heen. Eerst is het alleen erover praten, stappen gaan zetten, voorbereidingen treffen en dan ineens is het zondag 13 april. Zomaar.

Zondag loop ik eigenlijk nog als een kip zonder kop door huis heen te hollen want ik wil graag alles klaar en schoon hebben voor ik wegga. Ook de boodschappen en de strijk moeten natuurlijk klaar want dat kunnen ze niet( denken wij moeders nou eenmaal graag)ook niet als ze 52, 25 en 23 jaar zijn. Gelukkig laten ze me in die waan en laten me lekker door rommelen. Als alles dan in huis aan kant is, de kast, koelkast en diepvries uitpuilen gaan we naar het volgende project. Jawel de koffer inpakken. Jaha 1 koffer en als je ziet wat er klaar ligt wat echt echt mee moet. Eerst het belangrijkste, de spullen voor de kinderen. Die moeten mee. Ja , maar dan heb ik nog voor 2 onderbroeken en een handdoek ruimte in mijn koffer. Handbagage mag toch ook mee? Supersize handbag mee met nog wat toiletartikelen en kleding en nou maar hopen dat het mee mag en hij toch echt niet net te groot is.

We lunchen gezellig met elkaar en vertrekken naar schiphol. Daar komt ervaring van Milou goed van pas en binnen mum van tijd ben ik ingecheckt, koffer weg en zit ik bij raam. Nog een kopje thee met elkaar drinken en dat is het echt zover. Nog een kus, nog een knuffel, nog een ik hou van je en dan ga ik door douane. Nog even zwaaien en dan sta ik echt alleen voor. Nou moet ik dus echt alleen dat vliegtuig in en nog twee keer ook want ik moet overstappen in Bangkok. Ik heb bij voorbaat al medelijden met degene die naast me zit want Cees komt meestal bont en blauw vliegtuig uit. Mijn medepassagier heeft het overleeft

Het gaat goed. Gelukkig is er een leuk filmaanbod in het vliegtuig, heb ik van lieve mensen om me heen leesvoer en lekkers mee gekregen en kom ik de eerste 10 uur aardig door. Om 21.00 uur diner en om 3.30 uur ontbijt bestaande uit witte bonen in tsaus, gebakken aardappelen en omelet met kaassaus. Normaal heerlijk ik heb nu alleen het broodje genomen met het flesje water. Was me nog net wat te vroeg.

Uiteindelijk een goede reis gehad en ben nu in mooi HoChoMin city.


  • 03 Mei 2014 - 08:32

    Jolanda Postmus:

    Wow Sakia
    Ik leest nu eerst met aandacht wat jij aan het doen ben!Daarom nou eerst mijn reactie.Ik ga nu alles doorlezen en reactie opgeven!

    Wat fantasties dat je zo een ondervinding aan pakt, waarom heb je besloten op Vietnam?

    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Saskia

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 7752

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2015 - 02 November 2015

Tanzania 2015

13 April 2014 - 16 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: