dag 2 Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu dag 2 Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu

dag 2 Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve mensen

Dag 2 in Vietnam. Gelukkig vanochtend mijn wekker gezet want ik schrok wakker. Had niet verwacht

dat ik zo lekker zou slapen.Op naar het ontbijt. Altijd weer een verrassing natuurlijk.Warm ontbijt met noedels, soep, loempia's en eten wat ik nog niet helemaal kan thuis brengen maar wel erg lekker.

Vervolgens melden in de lobby waar ik even mort wachten op de gids. Ik heb me opgegeven voor

en dagtour door HoChMin city. We gaan een aantal hoogtepunten bekijken en krijgen daar ook uitleg bij en dat is net iets voor deze cultuursnuiver. We starten de tour met een bezoek aan het oorlogsmuseum.

De gids, die zelf veel heeft meegemaakt en 5 jaar in het gevang heeft gezeten na de oorlog, waarschuwde ons ervoor dat het museum de oorlog erg eenzijdig belicht. Dit klopt. De amerikanen worden erg negatief belicht en ze doen alsof de hele wereld tegen de Amerikaanse inmenging was. Door de verhalen die de gids ons vertelde begin je zo'n bezoek aan het museum al met bagage. Erg indrukwekkend.

Vervolgens zijn we naar een Chinese pagode gereden. Prachtig om te zien en nog volop in gebruik.

Wij konden ook een kaartje aan wierook hangen. Op dat kaartje schrijf je op wie je geluk en vrede toewenst. Dat kaartje blijft hangen tot de wierook op is. Het kaartje gaat dan in rook op.

Op naar Chinatown en zijn market. Wat een ervaring en belevenis. Alles is daar te koop. Gelukkig is de markt in secties opgedeeld en kun je dus gemakkelijk bij de voedselafdeling wegblijven. Wat stinkt het daarvreselijk en ik werd onpasselijk bij de aanblik van bijv vis die een keer zo zwaar was door de vliegen die erop zaten. Het krioelde ervan de mensen, door de hele smalle gangetjes heen. Heerlijk, ik heb genoten en hoop dat ik ergens deze week nog terug kan.

Na chinatown zijn we gaan lunchen met elkaar. Heel gezellig met mensen uit alle delen van de wereld. Zwitsers, Fransen, Engelsen, mensen uit Singapore, Maleisië. leuk om de verhalen te horen van iedereen.

De volgende stop was bij een werkplaats waar gehandicapten prachtig handwerk maken van eierschillen. Wat een precies en minutieus werkje met prachtige resultaten. Ik zou gek wordenvan dat werk. Miniscuul kleine stukjes eierschaal knippen en plakken dag in dag uit. De gemaakte spullen worden in de babij gelegen winkel verkocht.

In de tour zat ook een bezoek aan het voormalig presentieel paleis. Het is, doordat de toenmalige president zich overgaf, goed in takt gebleven. Vooral populair bij de Vietnamese bevolking

Tot slot van deze tour zijn we de Notre Dame Cathedral gaan bezoeken. Een van de weinige katholieke kerken in HoChiMin. Eerst een kaarsje aangestoken en vervolgens de kerk bekeken. Deze kerk is door de Fransen aan HCM geschonken. Als afsluiting de souvenirsmarkt bezocht. Altijd leuk om te zien wat voor kitsch er wordt aangeboden. De straten in HCM zijn schoon en er zijn geen bedelaars. Vietnam groeit goed en heeft voldoende exportproducten.

En dan..............eerst douchen in het hotel. Lekkel kopje thee en rond een uur of half acht een hapje gaan eten. De restaurantjes zijn voor het uitzoeken en als je erg duur eet ben je voor 10 euro klaar.


  • 03 Mei 2014 - 08:40

    Jolanda Postmus:

    Wat is een pagode?
    Voor mij indrukwekkend dat de straten daar zo schoon zijn wat dat zien je niet veel meer in grote steden.

    My ondervinding is dat heel veel museums en bezienswaadigheden de schiedenis meestal eenzijdig belicht.Daarom vindt ik het zo belangrijk om zelf zoveel als mogelijk erover op te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Saskia

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 7749

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2015 - 02 November 2015

Tanzania 2015

13 April 2014 - 16 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: