1e projectdag. City Hospital - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu 1e projectdag. City Hospital - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu

1e projectdag. City Hospital

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 April 2014 | Vietnam, Can Tho

Vandaag met Stefanie mee op pad. We gaan eerst naar het wasvrouwtje om mijn kleren weg te brengen en vervolgens even wat boodschappen doen. Om 12.00 uur vertrekken we naar het City Hospital. Ik heb geen idee wat me precies te wachten staat want de verhalen zijn nou eenmaal anders dan de werkelijkheid. Begonnen met kilo's groente schoon te maken en te snijden. Vervolgens wordt het eten gekookt op kookplaatsen die door hout worden verwarmd.
Terwijl het eten verder wordt klaar gemaakt gaan Stefanie en ik Engelse les geven aan wel twee studenten. Wel zeer gemotiveerde studenten die graag Engels willen leren.
Na een uur is de les voorbij en gaan we aan tafel. Ohhh wat een heerlijk eten maar die ellendige stokjes. Hilariteit alom.
Al gauw melde zich de eerste mensen. Familieleden van de patiënten die er in het ziekenhuis liggen. Het eten is gratis, wordt door vrijwilligers gemaakt en geschonken door de marktkooplui. Super hoor. Kunnen wij nog een hoop van leren.
Op naar het huis. Douchen en al het zweet erweer afspoelen.
Morgen vrije dag.

• 03 Mei 2014 - 08:52

Jolanda Postmus:

JA de hitte is eigenlijk het ergste, gewoon of je niet kan ontsnappen uit een hele warme deken!Dat beleeft Kevin zo erg in Durban,veral de humiditeit!Gewoon doorgaan zeg hy altijd en er niet over denken!Vindt ik moeilijk!