Eerste indrukken - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

23 April 2014 | Vietnam, Can Tho

Gisteren en vandaag weer mogen meedraaien op de projecten. Gisteren eerst naar Thien An geweest waar 5 kleine kinderen Engelse les krijgen. Het eerste stuk er naar toe is door de stad en met tig scooterrijders een soort Russische roulette. Eenmaal daar doorheen volgt een schilderachtig weggetje met een kronkelende rivier en bananenpalmen langs de weg.In Thien An vinden de kinderen het leuk dat je er bent en pakken hun tafels en stoelen om te mogen beginnen.
s' Middags ben ik naar city orphanage geweest. Tot tranen geroerd. Eerst naar de kleuters, lekker met ze spelen en kroelen. Kinderen vinden het heerlijk om op school te kruipen, gemasseerd te worden of met je te spelen.
Op het einde van het kleuteruurtje zagen we wat rumoer buiten en tot onze grote vreugde zagen we 3 ouderstellen die een kind kwamen adopteren. Deze ouders hebben6 jaar moeten wachten voordat ze toestemming kregen omeen mind ge mogen adopteren. Geweldig nieuws voor deze kinderen.
s'Avonds met Jemoi wezen eten en voor het eerst deze reis heb ik hett laten staan.
Vanmorgen vroeg op en eerst naar Charity hospital.Eerst ontbijten daar (en dat wist ik nog niet dus ik had al ontbeten, maar je aangeboden eten laten staan is not done) dus dat was met een volle kom rijst door eten, vervolgens Engelse les geven en afsluiten met groente snijden voor de lunch. Vandaag hebben we een rondleiding gekregen over het terrein en kennis gemaakt met de wijze van het leven daar. Niet te vergelijken met een ziekenhuis in Nederland.
ze hebben eigen kruidentuinen waar ze medicatie van maken. In de opslagschuren rook het heerlijk naar allerlei kruiderijen..
Vanmiddag naar Pagoda weesbuis. Kinderen wassen en daarna met ze spelen. Een lange dag vandaag en gezellig afgesloten met een etentjemet alle vrijwilligers ergens in de stad. Zelfs de terugreis weer overleeft.

• 23 April 2014 - 21:51

Veronne:

Ik vind het zo leuk om je te volgen, respect Saskia!!!

• 23 April 2014 - 22:00

Els:

Hoi Saskia,

City Orph. is een heftig project maar wel een waar je veel voldoening uit kan halen en soms is het inderdaad slikken en veel keer slikken.
    zijn het kleuters die geadopteerd worden? fijn voor ze dat ze in ieder geval kans hebben op een beter leven
    als daar.

groet Els

• 26 April 2014 - 19:37

Betsie Tijssen:

Hoi Saskia, fijn om te lezen dat je nodig bent en dat je veel voldoening hebt. Fijne tijd verder en geniet. Groeten uit Dodewward,Betsie

• 03 Mei 2014 - 09:10

Jolanda Postmus:

FAntasties dat de kinderen geadopteerd worden!
    Ja, om die kleintjes in 'n city orphange te zien is zeker heel heftig? Fantasties dat jij zoveel voor hun kan doen!