Op naar CanTho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu Op naar CanTho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Saskia Ingen - WaarBenJij.nu

Op naar CanTho

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

19 April 2014 | Vietnam, Can Tho

Dag 5 Op naar CanTho,

Het echte werk gaat nu beginnen. Vanochtend vroeg wakker en wat onrustig geslapen. Eerst maar douchen, helpt niet heel veel hoor, maar gewoon het idee dat je even schoon bent, heeeeel even.

Op het gemak ontbeten en vervolgens nog even op cadeautjes jacht gegaan en warempel geslaagd. Op weg terug naar het hotel was het verkeersaanbod zo groot dat ik geen idee had hoe ik de straat over moest komen zonder in het ziekenhuis te belanden. Verkeerslichten voor voetgangers zijn er weinig tot niet en verkeersregels gebruik je niet. Gelukkig zag een vriendelijke agent mijn wanhoop en heeft me geholpen door simpelweg het verkeer stil te leggen.

Terug gekomen in het hotel koffer verder gepakt, uitgecheckt en met de taxi naar het busstation. Het meisje aldaar sprak geen Engels en ik geen Vietnamees en we begrepen elkaar dus ook niet. Gelukkig kwam er hulp. Ik moest eerst in een klein transfer busje naar het busstation, uitstappen en de volgende bus nemen. 500 meter verder reden we naar mijn ide het busstation binnen en wilde ik uitstappen maar volgens de chauffeur zat ik goed en moest ik blijven zitten. Het busje vertrok weer een reed met een enorme vaart weg. Deze rit duurde ongeveer 20 minuten en toen wist ik eigenlijk zeker dat ik fout zat. Net toen ik Phoung wilde bellen voor hulp reden we een enorm bustransfer terrein op. Pffff.

Je krijgt een stoel toegewezen en een flesje water. Naast mij een aardig meisje waar ik gezellig mee heb zitten kletsen.Deze reis duurde ongeveer 3 uur. Op het busstation aangekomen heeft ze nog even het goede gratis vervolg busje voor me opgezocht Eenmaal in het huis aan gekomen kennis gemaakt met Phoung en de medebewoners. Leuke gezellige meiden van wie er sommige al 3 maanden zijn

Met Phuong mijn projecten besproken en morgen mag ik starten.

Ik had hier zelf trouwens ook een goede start. Ik wilde het raampje open zetten en het hele raam valt naar beneden. Nou ja koud is het toch niet


  • 19 April 2014 - 08:42

    Els:

    Hoi Saskia, je hebt al heel wat achter de rug zo te lezen! Nu in Can Tho waar het echte werk gaat beginnen.
    Veel plezier daar en ik blijf je volgen. Groeten aan iedereen in de City en een dikke knuffel voor de kinderen.

    Els

  • 03 Mei 2014 - 08:47

    Jolanda Postmus:

    Hi Saskia,wat een experience om met die bussen mee te rijden en maar te hopen dat je goed zit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7782

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2015 - 02 November 2015

Tanzania 2015

13 April 2014 - 16 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: